joi, 14 noiembrie 2013

Avantaje si dezavantaje la cumpararea de produse second-hand

De cand ma stiu am purtat haine la mana a-2-a, fiindca sunt mezina familiei si spre ghinionul meu am avut o sora mai mare. Ghinion, pentru ca majoritatea hainelor erau mai intai purtate de ea si apoi imi venea si mie randul. Niciodata nu m-am gandit ca voi ajunge vreodata sa cumpar de buna voie ceva purtat.
  Pana nu demult, mi-era rusine sa declar faptul ca port haine la mana a 2-a, insa recent a devenit ceva destul de la moda. Reviste de fashion au inceput sa promoveze curentul acesta, bloggerite si fashioniste din toata lumea au inceput sa poarte haine vintage sau second hand. Se considera prielnic pentru mediu si in tari dezvoltate marile magazine chiar incurajeaza reciclarea hainelor, prin oferirea de discounturi sau cupoane pentru cei care fac "curatenie"in dulap. In Romania gasesti in Second profesori sau ingineri, fiindca salariile lor nu sunt din pacate, apreciate numeric asa cum ar trebui.  Am sa va prezint dezavantajele si avantajele din viziunea mea.
 Voi incepe cu dezavantajele fiindca sunt mai putine:
1. Trebuie sa fii foarte atenta la calitate. Nu e ca si cand ai intra in magazin si iti place o bluza si o iei. Trebuie sa te uiti sa nu aiba vreun defect sau o ruptura.
2. Trebuie sa le speli prima data la cea mai mare temperatura, eu una asa fac.
Avantajele sunt:
1. Sunt ieftine si bune calitativ. Decat sa cumpar din piata un produs turcesc care se scamoseaza la a 3-a spalare, prefer mai bine sa-mi iau ceva la mana a 2-a  care este poate si mai ieftin dar si mai bun ca material.
2. Daca esti un fanatic de brand, aici este o lume unde niciodata nu stii ce-ti poate pica in mana.
3. Cu toate ca unii au impresia ca daca te imbraci de la Second esti demodat, de fapt, s-ar putea sa fii in trend daca esti actualizat, fiindca in general la noi moda vine mai tarziu cu cel putin un an.
4. Cand intri intr-un magazin second esti ca la loterie, niciodata nu stii ce piesa valoroasa vei gasi...eu ma simt ca un pirat in cautarea unei comori ( tare comparatia, nu?).
5. Economisesti bani.

Daca esti "virgin" in domeniu, te asigur ca la inceput iti vei lua si prostii. Te va incanta faptul ca poti sa-ti iei o gramada de produse cu banii pe care i-ai da pe un singur produs in magazin si nu vei fi atent la detalii. Eu una asa am facut. Acum, spre exemplu, studiez bine un produs inainte de a-l lua si verific daca pretul este corect (daca e diferenta de 10 lei fata de un produs pe care l-as putea gasi nou, prefer  sa-l cumpar pe cel nou).  Imi place sa-mi cumpar piese clasice, care nu se demodeaza niciodata si sa-mi achizitionez din magazin doar produse in trend.
 Va pot arata ce mi-am luat chiar azi din Humana, un second care e destul de raspandit in orasele din Romania si care au produsele aranjate pe umeras, cabina de proba, ba mai au si promotii.

p.s: paleta e noua. doar hainele sunt de la humana. cel mai incantata sunt de esarfa, dar si polarul mi se pare foarte avantajos, avand in vedere ca toate au costat 9 roni.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu