luni, 10 noiembrie 2014

Sfaturile mele pentru ten

Buna fetelor! Saptamana trecuta va promisesem cateva articole si pana la urma am facut doar tagul. Cu capul in pamant ma declar vinovata si va dau si scuza, ca sa nu credeti ca am fost lenesa. Michi a fost in vacanta si mi-a absorbit toata energia...acum e racit si ca atare nu am putut sa stau de reviewuri si fotografii, dar va promit cat de curand un review la mascara Catrice prezentata in favorite.
 Pana atunci, sper sa va placa subiectul de azi, cu mentiunea ca aceste sfaturi sunt date pe baza cunostintelor mele pana la acest moment si pe toate le aplic si eu. Astept si mustrari venite din partea voastra, in cazul in care nu aveti aceasi parere, dar veniti si  cu probe ca sa-mi schimb opinia.

   Sunt pasionata de ingrijirea pielii, poate fiindca ma lupt cu foarte multe imperfectiuni, dar si din cauza convingerilor mele. Am convingerea ca un ten intretinut nu mai are nevoie de prea mult efort la capitolul machiaj. Am convingerea ca un ten ingrijit va rezista mai mult impotriva semnelor imbatranirii.
 Dupa cum stiti, ma lupt sa gasesc cea mai buna varianta calitate-pret insa mai am un tel -sa invat sa le folosesc corect. Nu am exprimarea unui dermatoestetician, ma voi exprima asa cum am inteles si sper sa ma fac inteleasa.


 Nu le voi lua neaparat intr-o ordine, dar acestea sunt sfaturile mele in ce priveste ingrijirea pielii:

1. Orice tip de ten ai avea, e foarte important sa folosesti si un gel de curatare, atat dimineata cat si seara, specfic tipului tau de ten, in rutina de demachiere. Gelul de curatare, pe langa faptul ca iti curata foarte bine tenul datorita faptului ca e masat in piele, este formulat sa retina din hidratarea adusa de apa. Apa micelara spre exemplu este folosita de multa lume pentru caratarea tenului si nu zic ca e neaparat rea, dar nu aporta aceasi cantitate de apa, astfel ca tenul se hidrateaza la exterior mai putin decat daca ai folosi un gel de curatare care se aplica pe tenul umed si se clateste.
2. Alcoolul rau, despre care am vorbit aici, nu ar trebui aplicat pe piele, nici macar pe una grasa. Desi este eficient in tratarea acneei, fiindca usuca tenul, in timp va provoca o deshidratare atat de intensa tenului, incat tenul nu va mai retine hidratarea, orice ai face.
3. Multa lume foloseste crema pe fata, pe gat si decolteu dar uita de lobii urechilor, un loc cu piele sensibila, peste care vremea e la fel de necrutatoare. Nu uita sa-ti hidratezi si lobii urechii, deci!
4.  Un alt mit in care credeam cu tarie, ar fi acela ca siliconul blocheaza porii si mareste porii dilatati. De fapt, siliconul poate ajuta pielea grasa, deoarce ajuta la vindecarea petelor si urmelor lasate de acnee, in plus lasa tenul mult mai neted si mai fin.
5.  Foarte multe dintre noi evita parabenii, fiindca am invatat ca sunt rai si pot cauza cancer. Adevarul e ca s-au facut foarte multe studii pe parabeni si s-a demonstrat ca un numar foarte mic au facut cancer, poate din alte cauze. Parabenii sunt cei mai buni conservanti. Eu una prefer sa folosesc un conservant care are multe studii decat unul despre care sunt 2-3 studii si nu exista singuranta ingredientelor.
6. Uleiurile esentiale, exceptie facand uleiul esential de arbore de ceai care are foarte multe studii si s-a demonstrat ca este foarte bun in o multime de afectiuni (am vorbit si eu despre beneficiile lui, aici ), nu ar trebui aplicate pe piele, fiind iritante, pe langa alte ingrediente din care mentionez: mentolul, lavanda sau lamaia( da, ati citit bine, am aflat de curand ca e prea acida pentru piele).
7. Fie ca e innorat sau nu ar trebui sa folosim protectie solara ridicata. Legat de protectie, daca tu ai crema de zi cu spf 25 si fondul de ten cu spf 15, nu s-a creat protectie 40, ci ai protectie 25. Ar fi recomandat sa folosesti spf 50, care tine cam 8h, decat sa-ti mai reaplici pe timpul zilei. Un alt lucru pe care l-am invatat : pentru pielea grasa se recomanda filtrele solare chimice, avand o consistenta mai fluida, pe cand cele fizice, sunt mai dense si mai potrivite pentru tenurile normale sau uscate fiindca nu se absorb rapid in piele. Dar ambele filtre solare sunt eficiente.
8.  Exfolierea fizica nu este sanatoasa pentru piele, fiindca nu poate decat sa curete tenul de pielea moarta de la suprafata dar nu patrunde in piele, sa curete tenul in profunzime si poate chiar sensibiliza tenul daca particulele sunt prea dure. De aceea, e preferabil sa folosim aceasta metoda cat mai rar si  sa folosim in schimb, exfolianti chimici.
9. Pentru un ten cat mai bine intretinut, se recomanda masajul facial fie de cateva ori pe saptamana, fie de fiecare data cand iti aplici crema de fata, fiindca stimuleaza circulatia si ajuta ca produsele de ingrijire sa patrunda mai rapid in piele.
10. Tot pentru un ten bine intretinut se recomanda sa dormi pe spate, sa nu stai incruntat si eventual sa folosesti lenjeria patului din satin. Un alt punct foarte important pe care il putem adauga in acest sfat, este sa fii foarte blanda mereu cu tenul tau...nu-ti stoarce cosurile- nici asta nu e recomandat, dar totusi, daca o faci, nu folosi unghiile; nu trage de piele, nu o sterge cu un prosop aspru, nu o agresa in vreun fel...

 Sper ca am avut coerenta si ca ati aflat ceva nou. Daca vreti sa vorbesc mai detaliat despre vreunul dintre puncte, lasati-mi in comentarii! xo

16 comentarii:

  1. Mie personal uite ca "mi-ai deschis ochii" in privinta unor lucruri... Cum ar fi treaba cu parabenii. Mie de la bun inceput nu mi s-au parut a fi periculosi dar stii si tu cum e: ne luam deseori dupa turma de oi. Ai scris un articol numa' bun de publicat in ziar Bibi :D te tuc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur ca impartasim aceasi opinie si ca ti-a placut! :***

      Ștergere
  2. Foarte util :D
    Totusi, doar eu am o problema cu fontul? Mi se pare greoi de citit :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ms, esti prima care se plange de font, daca voi mai avea plangeri voi face ceva in aceasta privinta :)

      Ștergere
  3. buna draguta! ai o noua abonata! te invit sa treci pe la mine! eu sunt dependenta de exfoliante si geluri de curatare, dar sunt lenesa cu cremele :)) te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Na, la lobii urechilor chiar nu m-am gandit pana acum, dar o voi face de acum inainte, iar eul meu la 45 de ani iti va fi recunoscator. Privitor la efectele in timp ale produselor care contin alcool, am simtit-o pe pielea mea. Avand tenul gras, am incercat tot felul de minunatii care promiteau reducerea porilor dilatati; nu m-au ajutat, insa mi-au uscat tenul in asa fel, incat aproape nimic nu ma mai putea ajuta la hidratarea lui, asa cum ai scris si tu in articol.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna! Un articol foarte util :) treaba cu siliconul nu o stiam :D iar lobii urechii cred ca ii dadeam cu crema de fata din obisnuinta si uite ca nu am gresit (mersi de info :D) Pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  6. "Am convingerea ca un ten intretinut nu mai are nevoie de prea mult efort la capitolul machiaj." AMIN! :))
    Le stiam pe toate mai putin pe aia cu crema aplicata pe urechiuse...voi incerca :-? si am o nelamurire: cum adica spf fizic si chimic? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. filtrul solar este fizic sau chimic si practic este o diferenta de texutura si de ingredientele folosite pentru a bloca razele solare

      Ștergere
    2. Buna,draga mea! Foarte interesant articolul, mi- ai reamintit pentru ce am rutina zilnica de ingrijire a tenului, totuși, deși stiu ca nu afirmi ceva fara sa studiezi,nu împărtășesc aceeasi opinie atunci cand vine vorba de uleiuri,asta pt ca inca nu mi s- a intamplat sa mi se irite pielea de la ele, dar si pt ca nu stiam acest lucru pana nu am auzit la tine intr- un video cand vorbeai despre uleiul de arbore de ceai. Recunosc ca m- ai mobilizat si am cautat specificatii despre cum ar trebui aplicate uleiurile, dar nu am gasit, iar ce am citit poate din lipsa mai multor informatii nu m- a convins. In prezent folosesc ulei de morcov . Pot spune ca ce am citit despre el ca fiind un bun luptator impotriva imbatranirii pielii,hidratant, aduce luminozitate si ofera elasticitate, le - am regasit in schimbarile aspectului tenului meu. De mult timp folosesc uleiuri pe ten, sub ideea ca de ce sa folosesc o crema cu o umbra de un anumit ulei cand as putea folosii chiar acel ingredient in stare naturala. M-ai ajuta daca mi- ai recomanda anumite lecturi asupra uleiurilor. Te pup!

      Ștergere
    3. buna Cristina. Exista uleiuri presate la rece, care pe langa faptul ca sunt hidratante si emoliente, au si alte proprietati, precum cele mentionate de tine. Eu am vorbit de uleiurile esentiale care sunt cu totul altceva decat uleiurile presate la rece, iar unele precum uleiul esential de lavanda, de menta sau de rozmarin sunt iritante pentru piele. Sunt foarte multe studii care au aratat ca sunt iritanti. In schimb, pentru beneficiile uleiurilor presate la rece, deocamdata nu detin informatii vaste. sper ca te-am lamurit care-i diferenta intre una si cealalta. :**

      Ștergere
  7. multumim de sfaturi bianca' sunt foarte utile :* pupici
    http://iv-dorys.blogspot.ro/

    RăspundețiȘtergere